Dienstag, 17. Februar 2009

Vampire - vampires


Als ich gestern mit den Kids von der Apotheke kam, Henrik hat auch eine Mittelohrentzündung, mußte ich an der Buchhandlung vorbei, und ich bin kurzerhand rein, und habe mir den 1. Band der Geschichte von Bella und Edward gekauft.

Bella lernt Edward den Vampir kennen, und sie verlieben sich, obwohl sie eigentlich kein Liebespaar sein können. So verschieden sind sie.

Ich bin hin und weg, diese Autorin schreibt supertoll. Es ist eines der wenigen Bücher, die einem Entzugserscheinungen machen,wenn man es weglegt. Das passierte mir zu letzt vor Jahren, als ich "Die Nebel von Avalon" gelesen habe.

In der Buchhandlung sagten sie mir, es sei ein Jugendbuch, aber es würde hauptsächlich von Leuten meines Alters gekauft. Also ich fühle mich mit 37 sehr Jugendlich!

--------------------------------------------------------------------

When I came with the kids from the pharmacy ( Henrik has also otitis of the middleear) I parked right in front of the bookshop. I just walked in, and bought the first book from twilight.

Bella meets Edward the vampire, and they fall in love, though they can't be a couple, because they are too different.

I am totally fascinated, the author writes gorgeous. This is one of the books, which makes you withdrawal symptoms when you lay it beside, to do something other. That happended the last time, when I read "The mists of Avalon" ages ago.

At the bookshop they told me, the book is written for teens, but the most people, who buy it are in my age.

I feel with my 37 very young.

Kommentare:

Julie hat gesagt…

I am 43 and I read it! I could not put it down either. Such a good book! The teenagers here are crazy for it. I have now read them all.

debby hat gesagt…

I am 39 and also enjoyed these books for teens. But I won't see the movie.